Zazwyczaj myśląc o kartkach świątecznych myślimy o najbliższej rodzinie i przyjaciołach. Wysyłamy je, bo chcemy pokazać ludziom, którzy są dla nas bliscy, że o nich pamiętamy i chociaż w tym czasie są daleko od nas, to jednak mamy ich w swoich sercach. Jednak jeśli prowadzimy własną firmę, to powinniśmy również zadbać o to, aby takie kartki świąteczne otrzymali nasi kontrahenci, a może także i ci najwierniejsi klienci. Wydaje nam się, że to niepotrzebne wydawanie pieniędzy, że naszą firmę na to nie stać i to się w ogóle nie opłaca? Owszem, na pierwszy rzut oka nie mamy z tego żadnego zysku, ale pamiętajmy, że to inwestycja długofalowa, a to oznacza, że takie kartki świąteczne dla firm mogą być świetnym narzędziem PR, jeśli tylko wykorzystamy je w odpowiedni sposób.

Pomyślmy nad tym

Warto mieć świadomość, że takie kartki świąteczne nie muszą być drogie. Dodatkowo jeszcze zamiast ich tradycyjnej formy, możemy zdecydować się na coś bardziej oryginalnego, co sprawi że całość będzie się prezentowała elegancko, ale jednocześnie też na długo zapadnie w pamięci naszych kontrahentów. Jeśli zastanawiamy się nad tym, dlaczego kartki świąteczne miałyby być narzędziem PR, to warto pamiętać, że w ten sposób pokażemy kontrahentom i klientom, że są dla nas ważni, że ich dostrzegamy. Udowodnimy, że nie są dla nas tylko cyferkami na koncie, ale traktujemy ich jako osoby nam bliskie i szczególnie dla nas ważne. Jeśli tacy ludzie poczują się docenieni, to istnieje ogromna szansa na to, że w kolejnych miesiącach również będą z nami współpracować, a to będzie oznaczało, że będą się przykładali do wzrostu naszego przychodu. Dla nas taka kartka świąteczna może być drobnostką, tym bardziej jeśli będziemy je kupować w większej ilości, co zmniejszy koszt pojedynczej sztuki. Ale dla naszych kontrahentów i klientów będzie mocnym sygnałem, że o nich pamiętamy, nawet podczas przedświątecznego szaleństwa i że są dla nas konkretnymi osobami, którym należy się szacunek i uwaga.

Na co zwrócić uwagę?

Wybierając kartki świąteczne, które mają być narzędziem PR musimy pamiętać, że będą one trafiały do różnych osób. To oznacza, że trafią do takich ludzi, którzy będą religijni i dla których święta będą niezwykle ważne. Ale trafią również do osób, które są innego wyznania albo które w ogóle nie identyfikują się z religią, i dla nich takie święta to po prostu kolejny wolny dzień. Dlatego też powinniśmy dopilnować, aby były jak najbardziej uniwersalne, żeby tekst, który się na nich znajdzie również był uniwersalny, tak aby każdy mógł się w nim odnaleźć. Warto także dopilnować, aby na takiej kartce świątecznej znalazło się logo naszej firmy. Oczywiście umieszczone w taki sposób, aby z jednej strony było widoczne, ale z drugiej, żeby nie wybijało się na pierwszy plan. Przy mniejszej ilości kartek warto dopilnować, aby były one podpisane własnoręcznie przez właściciela firmy. Przy większej możemy skorzystać z drukowanego podpisu. Nie mniej bez względu na to, co będzie przedstawiała kartka świąteczna, z czego będzie wykonana i jaki tekst się na niej znajdzie, musimy dopilnować, aby prezentowała się schludnie i elegancko. Niewątpliwie wysyłanie kartek świątecznych to dobry PR, który będzie procentował w przyszłości. Dlatego też warto dopilnować, aby każdy z naszych kontrahentów, jak i z tych najwierniejszych klientów, taką kartkę świąteczną otrzymał.