CRM, czyli z języka angielskiego zarządzanie relacjami z klientami (customer relationship management) to specjalnie opracowany zbiór narzędzi, które mają znacząco ułatwić bezpośredni kontakt z kontrahentami. Zarządzanie relacjami z klientem umożliwia znaczące polepszenie stosunków, a tym samym zwiększenie efektywności pracy. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, do czego jeszcze służy system CRM, zapoznaj się z naszym artykułem.

Czym jest program CRM?

System CRM służy skutecznemu i przede wszystkim — prostszemu zarządzaniu współpracą z klientami. Jest to możliwe dzięki archiwizacji i porządkowaniu dotychczasowych kontaktów. Wykorzystywane od lat systemy współcześnie stały się już na tyle funkcjonalne i dostosowane do potrzeb różnych użytkowników, aby w 100% odpowiadać ich potrzebom. System CRM dokładnie bada, a tym samym dostarcza informacji o tym, w jaki sposób działają klienci.

Mowa, chociażby o możliwości wykorzystania komunikacji e-mailowej. Aby system CRM działał jak najlepiej, konieczne jest dopasowanie go do konkretnych potrzeb. Jest to możliwe z uwagi na fakt, że współcześnie w sprzedaży jest wiele różnych rozwiązań. Najlepiej nie zwracać uwagi na polecenia znajomych, czy sam wygląd interfejsu, ale wybrać coś, co w 100% zagwarantuje wygodę i skuteczność działań. Będzie to oczywiście zależne od potrzeb danej spółki i charakteru wykonywanych w jej ramach działań.

System CRM — uproszczona i zawsze aktualna oferta

System CRM, którego zadaniem jest zautomatyzowanie wybranych procesów w formie, dzieli się, chociażby ze względu na oferowane rozwiązania. Model operacyjny obejmuje każdy możliwy kontakt klienta z przedsiębiorstwem. Jeżeli zaś chodzi o analityczny CRM, mamy tu do czynienia przede wszystkim z gromadzeniem konkretnych danych, a co za tym idzie, wykorzystaniem ich podczas rozważań na temat tego, w jaki sposób funkcjonują klienci. Takie działania pozwalają zrozumieć to, jak działają kupujący i dostosować ofertę do ich potrzeb, tak aby spełniała je w jak największym stopniu.

Comarch ERP Optima — co musisz o nim wiedzieć?

Warto podkreślić również to, że podstawowy system CRM może stać się częścią bardziej zaawansowanych systemów ERP, tak jest, chociażby w przypadku Comarch ERP Optima. Jest to aktualnie jeden z najpopularniejszych programów, który został stworzony specjalnie z myślą o małych, ale i średnich przedsiębiorstwach przez specjalistów z IT-Partner24. Dostępny w modelu stacjonarnym i abonamentowym, pozwala kompleksowo zarządzać różnymi procesami w firmie za pośrednictwem Internetu.

Comarch ERP Optima dla branż handlowych

Dlaczego wspomniany system CRM jest świetnym rozwiązaniem w przypadku firm handlowych? Przede wszystkim dlatego, że stanowi optymalne rozwiązanie dla biznesu. Program dostosowany do działania na systemach Windows 8.1 i wyższych wspomaga zarówno samą sprzedaż, jak i magazynowanie. Efektywne zarządzanie towarami w magazynach staje się o wiele prostsze, a funkcjonalność tego programu można sprawdzić dzięki darmowym testom, które trwają aż 30 dni.

Funkcjonalny i ułatwiający pracę system CRM

W handlowym module Comarch ERP Optima możesz z dowolnego miejsca kontrolować stany magazynowe swojej firmy, bez względu na to, gdzie znajduje się jej siedziba. Stacjonarne przeprowadzenie inwentaryzacji, czy nawet sprawdzenie poszczególnych produktów mogłoby zająć dużą czasu. Dzięki Comarch ERP Optima możliwa jest kontrola wszelkich stanów magazynowych, a także ich późniejsze rozliczanie. Warto podkreślić także łatwiejszą integrację sprzedaży internetowej, a nawet gromadzenie wszelkich magazynowych dokumentów i faktur.

System CRM wykorzystany w branży handlowej zdecydowanie ułatwia kontrolę samego magazynu, ale i zarządzanie całą firmę. W efekcie można cieszyć się zarówno polepszeniem kontaktów z klientami, jak i właściwszą odpowiedzią na ich potrzeby. Systemy CRM w przedsiębiorstwach cieszą się ogromnym uznaniem, dlatego zdecydowanie warto rozważyć ich wybór, by dzięki nim znacząco polepszyć funkcjonowanie danej firmy w przyszłości.