Reklamowanie na rynku jest jedną z czynności, o którą każdy przedsiębiorca musi dziś zadbać, jeżeli zależy mu na zwiększeniu zainteresowania produktem i wzrostem sprzedaży. Mogłoby się wydawać, że im większe nakłady na promocję, tym jest ona skuteczniejsza. W dobie dzisiejszego natłoku informacji jest zupełnie inaczej. Podstawą, która stwierdzi, czy reklama jest atrakcyjna – jest jej niebanalny pomysł. Unikalne, niestandardowe i niepowtarzalne kreacje jest niezwykle trudno wykreować. Na rynku było już niemalże wszystko. Innowacyjna reklama produktu to coś, co może być odpowiedzią na oczekiwania użytkownika.

Aby zdobyć jego uwagę, potrzeba czegoś zupełnie nowego, czegoś, co nie jest często spotykane. Nie ma standardowych przepisów na to, jak uzyskać taki format reklamowy. Jak zostało wyżej wspomniane, trzeba wpaść na coś naprawdę dobrego, a nie ma na to instrukcji. Można jednak posiłkować się pomysłami wielkich marek i przekształcać je w miarę swoich oczekiwań i oczekiwań odbiorców. Jak to robić? Przede wszystkim stale kontrolować to, co dzieje się na rynku reklamowym. Niemalże codziennie jesteśmy zasypywani miliardem kreacji reklamowych. Wieczorem warto odpowiedzieć sobie na pytanie – co zapamiętałem, co było ciekawe? Jeśli nic, to szukać dalej swojej drogi i inspirować się najlepszymi pomysłami. Można je ulepszać, modyfikować lub całkowicie zmieniać. Mogą być motywatorem do działania, punktem zaczepienia. Pomysły na innowacyjną reklamę produktów:

  1. Jednym z pomysłów może być wykorzystanie przestrzeni miejskiej, gdzie jak nigdzie indziej użytkownicy mają szansę zobaczyć przekaz (często mimo woli). Innowacyjna reklama wykorzystuje to, co już jest. Jeśli więc jesteśmy producentami zdrowej, ekologicznej żywności, reklamujmy ją w miejscach, które się z tą branżą kojarzą. W wypadku samochodów – świetnym przykładem mogą być ogromne billboardy, które efektywnie podświetlą najlepsze detale;
  2. Innowacyjna reklama wykorzystuje możliwości technologiczne. Użytkownik, który będzie miał okazję sprawdzić, jak działa dany produkt nawet go nie posiadając lub sprawdzić jego cząstkowe właściwości, z pewnością się nim zainteresuje. Ciekawym formatem reklamowym jest wykorzystanie tradycyjnych form, np. papieru i umieszczenie na nim elektroniki. Dzięki temu, przeglądający codzienną prasę, może chociażby nacisnąć przycisk, który zmieni coś na danej stronie. Zabieg ten nie jest trudny, wymaga jedynie poszukania technologicznych rozwiązań;

Podobnym pomysłem na innowacyjność formatów reklamowych, jest możliwość natychmiastowej interakcji z produktem. Często można spotkać to w branży kosmetycznej, gdzie katalogi są wyposażone w dziesiątki darmowych próbek.