Odzież noszona przez pracowników coraz powszechniej zawiera elementy brandingu. Oznacza to, że na ubraniach znajdują się treści tekstowe oraz graficzne stanowiące część identyfikacji wizualnej konkretnego przedsiębiorstwa. Takie działania są dość typowe i rozpowszechnione w rozmaitych segmentach rynku. Najłatwiej o nie w świecie handlu i usług, w tym sklepów firmowych czy lokali gastronomicznych. Jeśli komuś zależy na tworzeniu bardzo spójnego wizerunku pracowników i firmy jako takiej, najpewniej sięgnie po odzież reklamową. Czasami przedmioty tego typu stanowią także prezent w różnego rodzaju konkursach adresowanych do konsumentów. Gama strojów z logo czy sloganami jest szeroka. Dostępna jest cała gama rozwiązań, wśród których najbardziej popularne są t-shirty, koszulki polo, bluzy, kurtki czy czapki z daszkiem. Oczywiście wskazane jest, aby poza elementami brandingu odzież firmowa była też wykonana solidnie i z dobrej jakości materiałów. Chodzi nie tylko o estetykę, ale także o wygodę i komfort personelu. Zastosowanie odpowiednich tkanin jest ważne, szczególnie w przypadku strojów mających bezpośredni kontakt z ciałem pracownika (chodzi zwłaszcza o koszulki). Pracodawca, który zwróci na ten aspekt uwagę na pewno będzie się zaliczał do tych godnych szacunku i sympatii ze strony swoich ludzi. W przypadku lokali gastronomicznych, jak również punktów oferujących żywność, całkiem często spotyka się fartuchy reklamowe. To specyficzna forma stroju pracowniczego, która de facto z miejsca kojarzy się z określonymi typami sklepów czy obiektów serwujących posiłki. Fartuch kojarzy się z żywnością i jej przyrządzaniem. Dlatego powszechnie w fartuchy ubierają się też osoby zatrudniane w sklepach mięsnych. Najczęściej w centralnym punkcie fartuchów ulokowane jest logo, czasami także slogan czy adres strony internetowej. Bywa, że fartuch jest wykorzystywany jako nośnik marki w przypadku kampanii promocyjnych lub podczas wydarzeń targowych. Hostessy w fartuszkach z logo producenta czy knajpy mogą zachęcać do zainteresowania się ofertą przedsiębiorstwa. Trafny dobór strojów dla pracowników jest naprawdę ważny Najczęściej fartuchy z logo są wykonane z bawełny lub z dzianiny syntetycznej, zwłaszcza poliestru. Kolorystyka jest kwestią najzupełniej otwartą. Działają agencje reklamowe, które specjalizują się w projektowaniu idealnych strojów pracowniczych, w przypadku których lokowanie marki jest ogromnie ważne. Koszt wyprodukowania serii takich fartuchów jest zwykle relatywnie niski, a korzyści z ich stosowania na co dzień są spore. Chodzi wszak głównie o to, aby marka była obecna w przestrzeni publicznej w jak najszerszym zakresie i aby ludzie zwracali na nią uwagę. Właściwie przygotowana odzież robocza z logo bez wątpienia sprawdzi się w stu procentach jako sposób na reklamę, w pewnych warunkach wykazując wyższą skuteczność niż standardowe kampanie. Naturalnie warto mieć na względzie fakt, że typy strojów reklamowych, w tym ubrań pracowników z logo, zawsze trzeba dobierać do specyfiki branży. Jeśli jest jasne, że fartuchy kojarzą się z bardzo konkretnymi obszarami aktywności (gastronomia, handel produktami spożywczymi), to noszenie ich przez osoby zatrudnione w sklepie z elektroniką byłoby nonsensem. Nie chodzi o wywoływanie u konsumenta konfuzji. Badania pokazują, że na ludzi przeważnie działa lepiej spójny przekaz i czytelna, jednoznaczna komunikacja. Szokowanie i zaskakiwanie klienta bywa wskazane, jednak takie techniki należy stosować z umiarem, aby nie spowodować więcej szkód aniżeli pożytku.